EV Romania va prezinta o analiza a evolutiei numarului de statii de incarcare pentru vehicule electrice din Romania (in continuare – VE) in perioada 17 Ianuarie 2019 – 17 Ianuarie 2020 conform datelor din aplicatia Plugshare. Am inclus in calcul doar statiile de incarcare publice (fara prizele tip Schuko)
-
Sud-Vest: 250% crestere => +15 statii in 12 luni, finalizand anul cu 21 de statii.
17-ianuarie-2020, 21 statii
17-Ianuarie-2019, 6 statii
2. Sud-Est: 77,7% crestere => +14 statii in 12 luni, finalizand anul cu 32 de statii.
17-ianuarie-2020, 32 statii
17-ianuarie-2019, 18 statii
3. Nord-Vest: 140% crestere => +28 statii in 12 luni, finalizand anul cu 48 de statii.
17-ianuarie-2020, 48 statii
17-ianuarie-2019, 20 statii
4. Est-NordEst: 91,4% crestere => +32 statii in 12 luni, finalizand anul cu 67 de statii.
17-ianuarie-2020, 67 statii
17-ianuarie-2019, 35 statii
5. Toata tara, doar statii de incarcare rapide: 77,4% crestere => +48 statii in 12 luni, finalizand anul cu 110 statii.
17-ianuarie-2020, 110 statii
17-ianuarie-2019, 62 statii
6. Vest: 83,3% crestere => +30 statii in 12 luni, finalizand anul cu 66 de statii.
17-ianuarie-2020, 66 statii
17-ianuarie-2019, 36 statii
7. Centru: 79,5% crestere => +31 statii in 12 luni, finalizand anul cu 70 de statii.
17-ianuarie-2020, 70 statii
17-ianuarie-2019, 39 statii
8. Bucuresti: 55,7% crestere => +49 statii in 12 luni, finalizand anul 137 statii.
17-ianuarie-2020, 137 statii
17-ianuarie-2019, 88 statii
REZUMAT
Numarul de statii total pe tara, s-a marit de la 242 la data de 17-ianuarie-2019 la 441 la data de 17-ianuarie-2020, ce reprezinta o crestere de 82,2% pe parcursul anului 2019. Viteza de crestere a numarului de statii fiind cu 60% mai mare comparativ cu perioada precedenta de urmarire (12 luni 2018). Iar daca raportam cele cca. 2,200 de masini electrice inmatriculate in Romania la nr statiilor de incarcare obtinem un raport de 5 la 1, cu o masina per statie mai mult decat la inceputul anului 2019. Target-ul recomandat de Comisia Europeana e de 10 masini la 1 statie de incarcare.
Putem concluziona ca subventia de 10,000 de euro de la stat da roade, iar operatorii dezvolta putin mai lent infrastructura de incarcare comparativ cu cresterea inmatricularilor de masini electrice.
Le uram succes in continuare operatorilor, ambasadorilor si tuturor posesorilor de masini electrice, in misiunea lor de a schimba status quo-ul mobilitatii in Romania.