GreenReport

Cat te costa transformarea unui Logan intr-o masina electrica

Marc Areny este un tanar francez stabilit de cativa ani in Romania si care reusit ca in sase luni sa modifice un Logan obisnuit intr-o masina electrica complet functionala care are deja mai bine de 14.000 de kilometri la bord.

EV Romania in Green Report 01

“Am ales Loganul pentru ca este o masina obisnuita si care se gaseste peste tot in Romania si vreau sa ma adesez tuturor nu doar unei anumite clase de oameni. Transformarea Loganului a durat mai putin deoarece in Franta am facut deja un Porsche 944 si deja experianta o aveam de atunci. Cateva componente de pe Porsche le-am pus pe Logan, cu exceptia bateriilor. Conversia Loganului cu tot cu proiectare a durat 6 luni, iar timpul petrecut efectiv pe masina a fost de trei saptamani. Toate componentele ajung la 12.000 de euro. Majoritatea componentele au fost importate din SUA si China”, a declarat Areny pentru Green Report.

Munca a fost depusa in atelierul sau din Pitesti, unde Marc fabrica cutii pentru bateriile pe litiu pentru masinile de golf din Franta. “Asa ceva nu exista in Europa. in Franta sunt vreo 10.000 de masini de golf, iar bateriile trebuie schimbate la fiecare doi ani. Este o piata foarte mare”, a explicat Marc.

14.000 de kilometri parcursi in toate conditiile meteo

Loganul electric a primit omologarea in urma cu un an, in luna octombrie, iar de atunci a parcurs 14.000 de kilometri, indiferent de vreme. “Autonomia la o incarcare este de 150 de kilometri, iar incarcatorul este integrat in masina. incarcarea se face la 220 V in aproximativ 7 ore. in functie de incarcator acesta poate ajunge chiar si la jumatate de ora”, a mai spus Arney.

Marc a tinut sa precizeze ca Loganul a doar un prototip pentru a testa reactia oamenilor si pentru a vedea daca se poate merge mai departe. “Scopul meu este sa concep un E-unit in care totul sa fie integrat: variatorul, releeul ,sigurante, contactoare , bateria de plumb sa fie inlocuita cu o baterie litium mai mica. Ceva vare s-ar putea adapta la orice masina pana in 1,5 tone. Componetele electrice sunt aceleasi pe orice masina”, a mai spus Marc.

EV Romania in Green Report 02

Dupa acest poriect Marc si-ar dori sa refaca Porsche-ul 944 electric cu doua motoare pe curent continuu si sa-l transforme in cea mai puternica masina electrica din Europa. “Scopul este sa ating 100 km/h sub trei secunde”, a spus Areny.

Citeste articolul original 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *