Dacia Logan care parcurge 100 de km cu 1 euro. Isi merita pretul?
Firma EV Romania promite sa-ti converteasca vechiul Logan intr-o masina electrica pentru o suma de zece mii de euro. Mult, putin? Vedem in continuare daca merita.
Pana cand Dacia va ajunge sa produca masini electrice, vor mai trece multi ani. Deocamdata, cine vrea asa ceva trebuie sa-si transforme singur Dacia in masina electrica. Sau sa apeleze la Marc Areny, francezul care si-a propus sa creeze masina electrica low-cost. Bazata, cum altfel, pe cea mai cunoscuta masina low-cost a momentului: Dacia Logan.
Am aflat mai multe despre filosofia de viata si despre intentiile lui Marc Areny intr-un interviu amplu. Insa acum ne intereseaza sa vedem ce inseamna transformarea unui Logan din prima generatie in masina electrica. Asa incat am testat primul sau Logan electric.
Marc a inceput cu… inceputul. Adica primul Logan pe care l-a convertit in masina electrica este un exemplar din prima generatie, achizitionat ca masina second hand. Aspectul sau banal nu-ti da de inteles ca ar avea propulsie neconventionala decat in momentul in care se apropie de tine si nu auzi zgomotul motorului.
Apoi intervine ambianta interioara, specifica unei masini uzate. Primul impuls este sa refuzi ideea ca un Logan second-hand poate costa 10.000 de euro. Este de vreo 5 ori mai mult decat merita o astfel de masina, nu?!
Insa lucrurile se schimba odata ce te pui in spatele volanului si ”ii dai cheie”. Logan-ul lui Marc nu porneste ca o masina obisnuita, ci ca o masina electrica obisnuita: adica nu se aude nici pas, doar indicatoarele se anima si iti dai seama ca masina e gata de plecare.
Dupa ce trece amuzamentul referitor la ”butonul nuclear” si la displayul din gura de aerisire, bagi a-ntaia, apesi acceleratia si… realizezi ca lucrurile stau total diferit fata de orice alt Logan. Asta deoarece motorul electric este muuuult mai eficient decat cel mai performant propulsor de pe Dacia. Iar, fata de versiunea de baza de 1,4 litri si 75 CP, Logan-ul electric pare ca a primit muuuulti steroizi.
Si stabilitatea masinii a avut de castigat de pe urma pachetelor de baterii, care au coborat centrul de greutate si ii permit acum sa ia virajele fara ruliul specific unui Logan. in fine, chiar daca din punct de vedere dinamic iti poti face de cap cu masina, datorita cuplului disponibil instantaneu, vei prefera totusi sa mergi relaxat, doar esti eco, nu?